Sunday, May 22, 2011

Eh eh ...........Betul ke ni?


Diari pertama Sakdiah. Seumur hidupnya.

Sakdiah sudah dapat menulis walaupun baru kelas ke-3

Tulisannya cantik walaupun tidak pernah menulis. Kental semangatnya hanya Tuhan yang tahu.

Ingat lagi pada Sakdiah pelajar tua saya tu? Sakdiah telah mengikuti kelas Cahayaku sebanyak 3 kali dan pada kali ini telah menunjukkan semangat dan prestasi yang sungguh membanggakan. Selepas sahaja Sakdiah menghadiri sessi yang pertama dulu dia telah menulis sebuah dairi yang pertama didalam hidupnya. Nanti akan saya uploadkan dan sama-sama kita mengamati penulisannya. Kalau dulu Sakdiah tidak pandai menulis dan mengeja tetapi kini telah menampakkan sedikit perubahan.

Apabila ditanya tentang perasaannya, dia menjawab dengan suara yang sungguh sebak dan rakaman suaranya akan saya uploadkan juga. Tujuan saya ialah untuk memberi harapan kepada mereka-mereka yang seusia Sakdiah untuk tampil kehadapan. Jangan malu dan jangan segan saya sedia menghulurkan tangan untuk membimbing. Yang penting apabila sudah pandai membaca nanti bolehlah membaca kitab-kitab agama yang ada dipasaran tu.

Bagi Sakdiah pula bukan setakat membaca Bahasa Melayu tetapi dia ingin menguasai Bahasa Inggeris juga. Tahniah Sakdiah kerana ada semangat yng begitu tinggi dan insyaallah anda akan BERJAYA.

Saksikan video Sakdiah dibawah sebagai iktibar. Dengarkan luahan hatinya. Gembira sekali apabila boleh membaca.

Sakdiah 32 from roshidi abu bakar on Vimeo.

4 comments:

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said...

pi komen, dari sini takde masalah rasanya. cuma org dari malaysia ada kebanyakan tak dapat komen. tak tahulah kenapa. haih.

cahayaku said...

Boleh dah koment tahu tulisan dia yang dok betul

Saiful Nizam said...

SMTI (saya membaca tampalan ini)
maaf kak cahaya, saya tak sempat nak komen byk2.. tapi selalu ikut perkembangan cahayaku.

cahayaku said...

saiful, terima kssih kerana mengikuti blog ini

Madah Penyelidik Senior Cahayaku

Covid memenuhi dunia. Manusia makin pupus ditelan keadaan. Manusia mungkin tidak berdaya melangkah kemasa depan. Politik pula mengila me...