Thursday, April 7, 2011

PELUANG PERNIAGAAN

Assalammualaikum and morning to all viewers.......

Selepas saya melakukan solat tahajjud entah kenapa terlintas pulak di fikiran ni untuk berkongsi cerita. Seperti selalu saya hebah-hebahkan tentang proto-type saya yang masih lagi didalam persiapan untuk di franchisekan. Mungkin ada yang tidak nampak dan tidak tahu apa yang saya maksudkan dengan PROTO-TYPE. Ianya adalah sebuah pusat kemahiran untuk menguasai 3M termasuk kelas mengaji. Insyaallah nanti akan di uploadkan video proto-type yang baru siap 50% dan minggu depan akan di uploadkan yang dah siap 80%  selepas tu end result. Sepertimana yang pernah tersiar di dada akhbar, di Malaysia ni masih ramai lagi murid-murid sekolah rendah atau menengah yang masih tidak boleh membaca. Apalagi yang bermasalah seperti OKU, LEMBAM dan ISTIMEWA. Kenapa kita tidak rebut saja peluang yang ada ni untuk membantu mereka-mereka yang masih lagi buta huruf.

Terlintas di hati untuk mengajak sesiapa saja di luar sana untuk menceburkan diri di dalam perniagaan ini. Selama ni cahayaku hanya di monopoli oleh pengusaha-pengusaha tadika dan untuk tahun 2011 cahayaku ingin melebarkan sayap kepada pusat-pusat tuisyen pula. Ambillah peluang yang ada kerana selain daripada kita melakukan tugas yang murni untuk masyarakat kita juga secara tidak langsung boleh melakukan sedikit jariah di samping menambah pendapatan. Didalam 1 km hanya ada satu pusat kemahiran sahaja dan itu pun bergantung kepada kepadatan penduduk.

Kepada sesiapa yang berminat untuk membuka perniagaan ini bolehlah meletakkan komen anda didalam blog saya dan nanti akan saya hubungi atau terus tel di pejabat saya di talian 03-92879528/9. Fikir-fikirkan lah......especially kepada graduan-garaduan yang masih lagi tidak mendapat pekerjaan atau kepada yang ingin bersara/berhenti kerja.

5 comments:

Saiful Nizam said...

bagusnya.. nanti saya panjangkan peluang ini kepada rakan saya yang baru saja membuka pusat tuisyen

cahayaku said...

alhmdh.....Saiful war-warkanlah pada kawan2 dan saudara-mara moga-moga ada orang Johor yang nak ambil program ni untuk pusat tuisyen mereka. Dapatlah akak turun ke Johor boleh jumpa si comel yang bergambar sama dengan saiful tu. Akak nak picit-picit dia.

Anonymous said...

Salam.sy berminat untuk membuka sebuah pusat tuisyen atau tadika.boleh sy tahu beberapa langkah yg perlu diambil.dr jb

ashshaherza said...

sya berminat nak mengetahui cara nak mulakan bisnes ini.

cahayaku said...

Untuk Anonymous dan ashshaherza, terima kasih krn sudi surf blog ini dan untuk "perniagaan" sila hubungi saya Tel. check your mail.

Madah Penyelidik Senior Cahayaku

Covid memenuhi dunia. Manusia makin pupus ditelan keadaan. Manusia mungkin tidak berdaya melangkah kemasa depan. Politik pula mengila me...