Thursday, April 21, 2011

Special Kids

Jangan usik atau dekat dengan Bob, tau! Nanti kakak amirah marah!
Don't you dare to tease or be near Bob, ok! Or I'll get angry!
Jangan pandang-pandang saya tau, sebab saya nak baca ni!
Don't look at me please, cause I want to read!
Here comes "The Bantal Busuk (smelly pillow) boys from Tadika Cahayaku"
"I can read but I'm not sure how to write yet. Am I doing ok?" anak si Mamat designer Proto-Type.
Bukanlah aku seorang aje yang tulis terbalik! Ramai lagi lah.....kat tadika ni.. tapi kami boleh baca tau!
Not only me who write like this! Alot more in this kindy...but we can read!
Tu, tu tengok tu.. kan sama macam saya! kami serupa tapi lain rupa!
Look, look.. it's just like me! We are same category but not same people!
Sebenarnya kami tulis ikut apa yang kami pandang dalam minda kami! Disleksia ke kami ni?
Actually we write according to what we see! Are we Dysleksic?

3 comments:

eiyMail said...

Puan Chahaya,
Tidak dinafikan memang ramai kanak-kanak menulis huruf terbalik. Tapi Cahayaku hebat walaupun tulis terbalik tapi masih boleh membaca..waaa..

cahayaku said...

Maaf kerana lambat balas. Sibuk dengan prototype. Thanks. Itulah kehebatan cahayaku... memberi cahaya kepada sesiapa yang memerlukannya. Bukan setakat terbalik sahaja yang lebih teruk lagi pun ada. Apa pun itu adalah dari pemberian Allah jua. Tanpa izinnya matlamat ini tidak akan tercapai.

Syazwani Mohd Noh said...

Anak saya pun tulis terbalk...tapi die baru sekolah 3 minggu. adakah ini normal?