Tuesday, November 1, 2011

CIKGU, GURU DAN PENDIDIK......AKU?

Dari Kota Bharu Kelantan rehat sebentar. Sungai Petani Kedah dan Perlis. Satu pengalaman yang sungguh menyeronokkan. Azami, Diana dan Ros nama-nama yang saya kenali di Kota Bharu. Sungguh peramah dan senang untuk berbicara dengan mereka. Paling menyeronokkan ketika saya dibawa untuk mencari tudung di Pasar Siti Khadijah dan Istanbul. Azami dan Diana sanggup melayan kerenah saya untuk mencari tudung dari satu kedai ke kedai yang lain. Thanks a lot to you all.....saya di layan dan terus di layan.

Selang beberapa hari saya ke Sungai Petani Kedah pula. Bermalam di Park Avanue. Sebuah Hotel yang cantik. Di sini saya ditemani oleh guru-guru dari Tadika seluruh negeri Kedah yang menghadiri kursus cahayaku selama 3 hari 2 malam. Walaupun ada diantara mereka itu yang sudah berumur tetapi semangat mereka untuk mendidik anak-anak membuatkan saya tabik kepada mereka. Usia tidak penting yang penting semangat, kesungguhan dan keikhlasan yang terpancar diwajah-wajah mereka. Memang tepat kalau saya katakan mereka adalah lilin yang sanggup membakar diri untuk menerangi suasana persekitaran.

Dari Sungai Petani Kedah saya terus ke Perlis. Bermalam di Bukit Ayer Resort. Suasana yang berbeza kerana kali ni diadakan kursus cahayaku ini di Resort. Seperti biasa saya ditemani oleh beberapa orang guru seperti Manisah, Maha dan yang lain-lain. Maaf nama-nama anda saya dah tak ingat. 3 hari 2 malam telah memberikan saya bermacam-macam pengalaman yang cukup indah. To all the teachers YOU ARE THE BEST.......see you soon........Good Luck!
 Para peserta dari seluruh negeri Kedah. Mungkin para peserta masih tertanya-tanya bagaimanakah Sistem ini. "wait and see at the end of the session".
 Kursus ini diadakan di Park Avenue Hotel, Sungai Petani Kedah. Nampak tak Kak Su daripada Langkawi tu
 Sewaktu menjamu selera. Ada yang makan sambil berfikir dan ada yang makan langsung tidak berfikir.
 Kursus yang diadakan di Bukit Ayer Resort, Perlis. Dalam hutan beb...jangan marah le...
 Para peserta dari seluruh negeri Perlis. Tua bukannya penghalang untuk membangunkan generasi yang dinamik.
Hampir kesemua para pesertanya berada didalam foto ini sebabnya Perlis tu kecil. Wakakaka

No comments:

Madah Penyelidik Senior Cahayaku

Covid memenuhi dunia. Manusia makin pupus ditelan keadaan. Manusia mungkin tidak berdaya melangkah kemasa depan. Politik pula mengila me...