Tuesday, November 15, 2011

Aaaahhhhhh........LEGA

Semalam 13hb November 2011 berlangsungnya Majlis Konvo dan Penyampaian Hadiah bagi Tadika Cahayaku, di Bandar Tun Hussein Onn Cheras. Alhamdulillah majlis telah berlangsung dengan suasana yang sungguh meriah walaupun diadakan diperkarangan tadika. Minta maaf kepada semua ibu-bapa yang terlibat kerana terpaksa menghadapi keadaan yang sungguh panas dan sempit. Apa pun dengan jamuan yang serba sederhana ini iaitu hidangan makanan arab dari Restoran Medinat Es Salam dan persembahan yang sungguh mencuit hati maka terubatlah rasa tidak selesa didalam hati.

Bersyukur sangat-sangat kerana kebanyakkan ibu-bapa mengatakan hidangan semalam sungguh enak. Terima kasih banyak-banyak kepada Mujaheed anak tuan punya restoren kerana bersusah payah menyediakan makanan untuk para tetamu. Restoren tersebut yang terletak di Taman Connaught Cheras bersebelahan Bank Ar-Rajhi memang menjanjikan makanan-makanan arab yang sungguh enak dengan harga yang berpatutan. Kepada ibu-bapa yang nak makan makanan arab lagi silalah kesana.

Minggu ini adalah minggu terakhir persekolahan dan saya akan berpisah dengan pelajar-pelajar saya yang sangat saya sayangi. Begitulah keadaannya. Yang senior akan pergi dan yang baru akan datang mengganti. Sekali lagi bila melihat anak-anak ini saya akan rasa satu kehilangan yang amat sangat kerana selama setahun dengan mereka saya telah merasakan anak-anak ini bagaikan anak-anak saya sendiri. Untuk anak-anak yang berumur 6 tahun CIKGU SAYANGKAN KAMU......untuk yang 4 dan 5 tahun SEMOGA KITA BERJUMPA LAGI DI TAHUN HADAPAN.

 Persiapan untuk hari Ihtifal. Bermula daripada petang sehingga ke pukul 10.30 malam. Tarikh 12hb November 2011.
Inilah persiapan yang mengambil masa yang panjang dan memenatkan tetapi insyaallah semuanya akan memberi kepuasan kepada kami sekiranya apa yang dirancangkan berjalan dengan sempurna.
 "Bolehkah kita buat belang-belang kat batang hidung dengan gincu ni?" Hehehe
"Cepat, cepat kita ni kena cepat nanti tetamu tertunggu-tungu.. cepat, cepat" Keriuhan yang biasa terdengar dibelakang pentas".
"Hmm... lama pulak kena berdiri kat sini...rasa macam nak ke tandas pulak"
 "eee ruginya aku... kenapa lah aku dah besar...tapi tak apalah aku main aje belon dengan benda ini...hehehe tak ada orang nampak dan tahu pun aku ada kat sini"... beginilah agaknya yang difikirkan oleh kanak-kanak perempuan ini. 
 "Nasib baik kami ketika dilahirkan ...terus aje jadi besar ni.. tengok budak-budak kecil ni..riuh lah.. peninglah kepala"
 Ibubapa sibuk dengan persembahan dan penyampaian hadiah tetapi anak-anak kecil bagaimana? Nasib baik ada abang badut ni dialah penghibur tetamu untuk yang kecil-kecil ni.. terima kasih abang badut... eh, eh abang badut ni macam pernah nampak... hmm kat mana ye?
 "Makanlah... ni nasi arab lah. Ingatkan orang arab tu makan unta, kibas dengan roti aje. Rupa-rupanya orang arab pun makan nasi jugak"...hehehe
 Sedap pulak nasi arab ni. Mesti resipinya lain dari yang lain kena belajar ni.
Inilah barisan para tetamu yang meminati syawarma. Popular pulak makanan ni kat Malaysia. ish, ish, ish, ish......
"Last call for kebab.. last call for kebab.. anyone interested? Please queue" 
 Setiap yang bermula pasti akan berakhir, begitulah dengan hari ihtifal ini... lega rasanya.. tu tengok jurugambar kita... anak saudara angkut.. siapa lagi ..Roshidi..laaa

2 comments:

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said...

hahaha. sian roshidi.. terkena dengan auntie.. baru dia sedar sapa auntie. hehehehhehe

neway, tahniahhhh utk semua!!! smg terus maju insya allah. doa kami dari tanah suci.

cahayaku said...

oh....mengutuk aunty ya....nanti pi balik sini aunty kenakan pi pulak....aunty suruh masak nasi mandi...hihihi