Friday, March 25, 2011

Aku berlalu di tempatmu lagi - Again, I'm just a passer-by

Sekali lagi ku letakkan kaki diblogmu tetapi kali ini aku terharu dengan ceritamu. Empunya blog dan pihak Cahayaku telah bersusah payah mengabdikan masa, fikiran, tenaga dan jiwa-raga untuk orang ramai tetapi ada segelintir manusia keparat yang tidak menyenangi dan menilaikanya. Hanya kerana mementingkan nafsunya sendiri untuk meraih kehidupan mewah cara senang. Sebenarnya manusia dijadikan untuk menyembah Allah swt dan melakukan kebaikan semasa didunia (bekalan untuk diri sendiri ketika mati) seperti yang diajarkan oleh Rasulullah saw.

Didalam blog memang ada blogger-blogger yang memuatkan cerita-cerita peribadi yang benar-benar berlaku, resepi, tunjuk-ajar, ugama dan lain-lain tetapi kali ini cerita empunya blog Cahayaku, walaupun secara bersantai dan berjenaka tetapi ianya dipenuhi dengan kepahitan yang telah atau mungkin sedang dialami ketika ini. Sememangnya isi kandung blog adalah milik blogger itu sendiri (not our problem) tetapi andaikata si blogger itu seorang yang membawa kebaikan kepada manusia, amnya warga M'sia, kita sebagai publik mesti menolongnya supaya dia terus dapat menyumbangkan kebaikan kepada kita semua. Benteraslah kemungkaran dengan tangan atau perkataan atau hati.

Memang sudah menjadi asam-garam kehidupan didunia ini dipenuhi dengan dugaan tetapi kalau diduga dengan "kejahatan sihir" sesuatu yang harus kita pandang dengan serius kerana perbuatan sihir kadang-kala berpanjangan tambahan pula jenis sihir yang dikenali sebagai "kaedah Top-up" macam top-up kredit telefon!

Jika sifat dengki sudah mula bertapak didalam hati tanpa disedari, alamatnya sukarlah hendak dihapuskan! DENGKI adalah sifat EQ kalau dilakukan berulang-kali akan tertanam didalam "minda dibawah sedar" atau dikenali sebagai sebahagian daripada "behaviour". Manusia menpunyai akal untuk menyukat nafsu tetapi kalau akal itu digunakan untuk mencari jalan demi memenuhi nafsu jahat ertinya manusia itu lebih hina daripada BINATANG kerana binatang tidak mempunyai akal! Sesuatu yang sangat jelik! Dengki itu ada nilainya adakala positif dan negatif. Itu pesan pensyarah Cahayaku (bagiku dia itu sebagai - Sifu & Mu'allim & Murabbi "mukanya garang tetapi hatinya baik") semasa aku berpeluang berbual-bual mesra dengannya ketika mengikuti kursus Cahayaku.

Daripada coretan yang dituliskan aku tidak pasti ugama dan bangsa si penyihir itu tetapi besar kemungkinannya sama dengan empunya blogger Cahayaku. Walau bagaimanapun disini aku berharap kepada pembaca blogger, rakan2 blogger, tadika2 (serta guru yang mengunakan kaedah Cahayaku) dan orang ramai (anakmu atau dirimu sendiri) yang telah menikmati kaedah, sistem, konsep Cahayaku sama-sama kita berdoa. Senjata mukmin yang teragung ialah DOA dan diharapkan Allah swt kabulkan doa kita. Berhentilah seketika daripada membaca blog ini untuk berdoa:

Bagi mereka yang berugama Islam Al-Quran adalah pegangan kita. Bacalah setidak-tidaknya sekali seperti dibawah ini (bersendirian atau dengan keluarga atau kawan-kawan):
  • Surah 1 Al-Fatiha (dikenali juga "Alhamdullah")
  • Surah 112 Al-Ikhlas (dikenali juga "Qul huwa allahu ahad")
  • Surah 113 Al-Falaq (dikenali juga "Qul 'azubirobbil falaq")
  • Surah 114 An-Nas (dikenali juga "Qul'azubirobbil nas")
  • Selawat keatas Nabi Muhammad saw dan ahli keluarga baginda. DAN NIATKAN:
  1. Kita mohon agar Allah swt memberi petunjuk kepada si penyihir agar berhenti dan menghapuskan segala perbuatan dan bahan sihirnya yang telah dilakukan atau yang sedang dilakukannya. SEKIRANYA - Dia (si penyihir masih tetap dengan sifat dengki dan khianatnya itu....)
  2. Kita mohon agar Allah swt lindungi Puan Cahaya, ahli keluarga, harta-bendanya dan perniagaanya dijauhkan daripada sihir dan sipenyihir itu. SEKIRANYA - dia (si penyihir) masih tetap melakukan sihirnya.
  3. Kita mohon pada Allah swt ... agar MAMPUSKAN saja manusia seperti ini daripada muka bumi ini kerana kehidupannya menyusahkan orang-ramai (mengabihkan boreh ajo)... KITA HANYA BERDOA TETAPI ALLAH SWT YANG MENENTUKANNYA. Kalau ramai-ramai yang berdoa mungkin sekumpulan kita atau salah seorang dari kita akan Allah swt terima doanya. Amin..amin. Di Arab Saudi, aceh dan beberapa negara sipenyihir dibunuh saja. Kalau ditanya, mungkin inilah jawabannya "menyemak aje kaum ni". Dalam Islam sihir adalah salah satu dosa besar!
  • Akhir sekali kita tutupi doa kita dengan selawat kepada Rasullah saw dan keluarganya sekali lagi. Amin.
Biarlah aku "menggatalkan" diriku untuk melantik diri sendiri menjadi "ketua wakil" (sendiri masuk bakul dan sendiri mengangkatnya...hehehe) demi mewakili generasi dunia, pembaca blog dan pengguna konsep Cahayaku untuk memohonkan kepada sesiapa diantara pembaca yang lebih arif mengenai cara-cara membasmikan sihir dan si penyihir ini, walaupun dihujung dunia kamu berada kerana blog ini bukan sahaja dibaca oleh warga M'sia (check - info drp trafic) ... kami minta jasa-baikmu tolongilah Puan Cahaya, keluarganya dan Pihak Cahayaku (tanpa diketahui oleh mereka - takut hilang nilai Ikhlas) agar kita dapat menafaat berpanjangan daripada sistem dan penyelidikan yang dimiliki dan dijalankan oleh Puan Cahaya dan Pihak Cahayaku untuk kebaikan kita dan generasi kita yang akan datang. Asalkan cara yang kamu lakukan itu tidak melanggar hukum atau larangan dalam ugama. Terima kasih daripada "ketua wakil"....ahem... ahem...

P/s: Satu ketika dulu aku pernah membeli nasi lemak daripada seorang peniaga nasi lemak ditepi jalan yang agak sepi tetapi selepas 2 bulan aku dapati hampir 7 orang penjual nasi lemak di lokasi yang sama dan aku juga dapat tahu episod2 sihir menyihir sudah mula berputik dikalangan mereka. Aduhhh... sakitnya kepala ini... kepala lutut sebab ramai orang akalnya dilutut! Mungkin juga akal kita sekali-kali turun kesitu...hehehe

P/s: Wow, ramainya pelajar istimewa (dapat diperhatikan dengan jelas) yang dapat membaca dalam video itu walaupun dalam jangka waktu yang singkat! Taniah pada guru-guru yang mengajar mereka, ibu-bapa harus berbangga dengan prestasi anak-anak mereka tetapi aku tahu Puan Cahaya SENGAJA tidak ceritakan bahawa dikalangan pelajar2 yang membaca itu adalah kanak-kanak special demi menjaga nama baik pelajar dan keluarganya.... hehehe... Insyaallah aku (dari pengalaman) akan bercerita ciri-ciri EQ "special kids" (bukannya fizikal mereka sebabnya aku tidak mahu ramai yang jadi doktor pakar kanak-kanak tanpa sijil termasuklah aku sendiri) dilain waktu sekiranya aku dapat meluangkan masaku. My time is gold, check my 1st article. “AKU DRACER MUSLEH”. Pepatahku: Setiap saat yang akan kutemui bererti dekatnya kematianku

Ops... aku terpaksa berlalu lagi .. andaikata perkataanku menyakiti hatimu ...maafkan aku!
...... Dracer Musleh

2 comments:

Saiful Nizam said...

nanti kembali lagi ye Dracer Musleh..

cahayaku said...

insyaallah, akak yakin dia akan kembali. for yr info akak sendiri tak kenal dengan dracer musleh. dia yg offer diri dia untuk jadi contributor. thanks to him.

Madah Penyelidik Senior Cahayaku

Covid memenuhi dunia. Manusia makin pupus ditelan keadaan. Manusia mungkin tidak berdaya melangkah kemasa depan. Politik pula mengila me...