Sunday, October 30, 2011

Siapakah Penyelidik Konsep, Sistem & Cara Pembelajaran Cahayaku.

Inilah tangan dan kaki penyelidik Cahayaku. Beliau tidak suka bergambar. Mungkin pemilik blog www.na5wa.com yang berada di Arab Saudi akan bersenyum atau ketawa. Wakakaka.
Aku bersamanya ketika kami ke Singapore. Sudah aku katakan bahawa beliau tidak suka bergambar malahan beliau tidak suka telefon, jam atau cincin. Anehkan?
Beliau suka menyelidik apa sahaja termasuklah tingkah laku (EQ dan IQ) manusia ketika ditempat yang terasing. Contohnya seperti didalam gambar ini. Lokasinya ditengah-tengah hutan.
Beliau sudah pasti memandu dengan perlahan sekiranya aku tidak tidur kerana ada teman kesayangannya untuk bercerita tetapi masya'allah lajunya sekiranya semua penumpang sudah tertidur.
Ketika bersiar-siar kebiasaannya beliau diiringi anak-anaknya. Bagi anak-anaknya beliau merupakan orang yang boleh dibawa berbincang dalam semua persoalan.
Disatu sessi beliau memberi ceramah mengenai Sistem Cahayaku. Kalau ditelitikan pakaiannya terlalu "simple" tetapi apa yang disampaikan... hmmm ramai yang mengkaguminya dan purata akan mengatakan teknik Cahayaku yang disampai terlalu "advance" meliputi pelbagai aspek mengenai pembelajaran.
Sebahagian daripada para pelajar disebuah hotel ternama di utara Malaysia.
Inilah pesanannya biar kita ini bagaikan bayang-bayang didalam dunia pendidikan untuk generasi malaysia dan dunia. Cuba perhatikan: Bayangan dan kenyataan. "Tiada objek tiadalah bayangnya!" Bagaimana hendak bercerita tentang "bayang" sekiranya tiada "bayang". Wakakaka.

2 comments:

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said...

heheheeh.. sapa dia tuh.. :)

cahayaku said...

kalau ikut pada ukuran kepala tu nampak mcm ada pertalian darah dengan lutfi.......

Madah Penyelidik Senior Cahayaku

Covid memenuhi dunia. Manusia makin pupus ditelan keadaan. Manusia mungkin tidak berdaya melangkah kemasa depan. Politik pula mengila me...