Tuesday, October 25, 2011

Asing yang tidak asing......

Shah Cendrawasih adalah nama gelaran yang saya masukkan didalam telefon bimbit saya. Kenapa Cendrawasih? Biarlah ia menjadi satu persoalan buat anda yang membaca cerita ini. Shah adalah satu nama yang saya kenali hanya melalui panggilan telefon pada satu hari. Sejak dari hari itu dia sering menghubungi saya atau cukup dengan sms sahaja. Mengenali Shah rasanya baru 2 atau 3 bulan yang lepas. Walaupun hanya melalui panggilan telefon tetapi kami seolah-olah sudah berkawan bertahun lamanya.

Kenapa kesah Shah yang ingin saya ceritakan disini. Ini adalah kerana perwatakannya yang jauh berbeza jika dibandingkan dengan orang-orang yang pernah saya kenali. Dalam seratus orang saya rasa tidak akan dapat saya temui seorang pun yang seperti dia.

Saya langsung tidak mengenalinya dan pertemuan pertama kami adalah pada hari Khamis 6hb Oktober 2011 yang lalu. Saya ditemani suami dan dia ditemani isterinya. Pertemuan ini telah membawa bermacam-macam pertemuan yang saya tidak rancang. Kami hanya merancang dan Allah telah mengaturnya dan menjadikan perancangan itu begitu indah.

Saya rasa tidak keterlaluan sekiranya saya katakan bahawa dia adalah seorang pemuda yang begitu lurus bendul, jujur dan seorang yang bertimbang rasa. Perangainya ada didalam diri saya. Apa pun saya suka berkawan dengannya kerana dia akan membuatkan saya ketawa, ketawa dan terus ketawa dengan persoalan yang diajukan atau jawapan yang di berikan. Shah kau ni memang LAIN......
Shah & Isteri kesayangannya. 
Pada pendapat kamu serta ukuranmu, adakah pakaian, rupa, kulit atau hati yang bernilai? Ada manusia hatinya dah jadi kelabu asap...wakakaka..

No comments: