Friday, December 16, 2011

Kerana Dia... aku "Dracer Musleh".

Salam kepada semua blogger dan pembaca. Coretanku kali ini pastinya pendek dan hanya mengenai diriku dan dia... Dia adalah seseorang yang telah memberi "cahaya baru" dengan mendidik diriku mengerti nilai-nilai kehidupan yang meliputi EQ, IQ dan yang termahal sekali tentunya Bab Ketuhanan.

Tajuk coretan Pn. Chahaya yang lalu iaitu "Pesanan Penyelidik" telah membuatkan aku mengimbaskan kembali detik-detik mulanya cara pemikiranku kearah yang lebih bererti serta penuh dengan suntikan yang sangat istimewa. Dialah satu-satunya insan yang telah memandang "tembus" kedalam lubuk hatiku serta menghuraikan dengan cara yang sangat unik, aneh serta menyakitkan tetapi sangat berkesan. Adakah anda tahu siapakah dia yang aku maksudkan?

Dia adalah Penyelidik Cahayaku (Suami Pn. Chahaya dan namanya Abg Zahari). Cuba perhatikan Youtube yang telah diuploadkan oleh Pn. Chahaya tu... Gerakkan "cursor" (Mouse) kesudut sebelah kiri diatas Youtube itu... sudah pasti dengan jelas tercatit "muslehgilang". Inilah nama samaran yang telah digunakan oleh Abg Zahari untuk sekian lama tanpa diketahui oleh orang ramai ataupun pelajarnya sendiri.

Kerana nama samaran inilah yang membuatkan aku memiliki nama samaran sebagai "Dracer Musleh". "Dracer" yang aku maksudkan ialah "D" + "Racer". "D" untuk singkatan "The" jadi "Dracer" ertinya "The Racer". "Racer" a.k.a ialah "kaki lumba"... bergerak dengan laju tanpa hiraukan apa yang berada di kiri atau kanan. Racer hanya bergerak kehadapan sahaja mengejar "objektif" bukannya bersantai beb!....

Sedangkan aku memilih perkataan "musleh" pula sebagai "trademark" muridnya dan juga penghargaanku terhadapnya.... hahaha... Setahu aku dia tak suka berperang di dunia siber sebab itulah dia tidak memiliki blog atau facebook sendiri tetapi biarlah aku sebagai "samurai-nya" untuk "melambakkan ide-idenya"..... Sudah aku katakan sebagai "The Racer", aku tidak ada masa untuk berbual mesra...maafkan ye..kalau rajin-rajin tu bacalah penulisanku yang pertama sekali di dalam blog ini.

Masaku yang lain akan ku penuhkan se maximun yang mungkin untuk memahami pengertian hidup yang telah diajarkan oleh Penyelidik Sistem Cahayaku secara "simbolik" semasa berkursus. Kenapa aku kata simbolik? ....Hmmm, baca dan fikirkanlah kata-katanya didalam Youtube itu... hahaha mungkin ada yang tak faham pun... hehehe.. tak apa kalau tak faham pun tapi pastikan kita berupaya memahaminya sebelum "nafas terakhir" ye... Adiossss...
(P/s: Terima Kasih dariku untuk si dia dan youtube).
.....Dracer Musleh

No comments: