Saturday, June 23, 2012

Danish - Brand New.

Danish satu ketika dulu sangat sukar hendak ke tadika. Beliau akan menangis, meraung, mengamuk serta minta dia dihantar pulang kerumahnya. Kini segala-galanya sudah berubah. Malah dia menunjukkan sikap yang positif menguasai tahap-tahap pertumbuhan perkembangan (motor - kasar dan halus, pertuturan, sosial dan IQ). Kesemuanya tercapai setelah perkembangan EQ dapat dikuasainya.
Juru kamera "fokus" kepada kek yang belum dirasmikan oleh pemiliknya. Pelajar tadika pun ada yang berminat nak jadi juru kamera..... aaaook.
 Kek harijadi Danish. Danish satu ketika dulu sangat sukar untuk bergaul dengan kawan-kawan yang berada di tadika. Malah Danish tidak suka di fokus oleh orang ramai kecuali Ibubapanya sahaja.
 Hadiah dari Danish kepada kawan-kawan yang sama-sama menyambut harijadinya.
 "Peace!" Maaf ya... masih tak dapat untuk membuat seperti orang lain (2 jari). Mengawal motor halus (fine motor) bukannya senang tau.
Cikgu-cikgu di tadika ini sentiasa menolong anak buahnya dan ini Teacher Parames. Dia berbangsa India dan bukan beragama Islam tetapi kalau dia mengeloh melihat telatah kanak-kanak disini, dia akan berkata "Ya Allah... budak-budak niii". Kadang-kadang dia menyebut "Alhamdulillah" kalau sesuatu yang menyenangkan.
 Hmm.. biar mama pegang tangan Danish supaya tak menggigil tangan tu.
Biar abah yang menyuapnya... nak tak?
Hmm..nak makan sendiri.. pegang sudu tu baik-baik.
Best kan kek harijadi ni? Selamat Harijadi kepada Danish semoga berjaya di dunia dan akhirat.

No comments:

Madah Penyelidik Senior Cahayaku

Covid memenuhi dunia. Manusia makin pupus ditelan keadaan. Manusia mungkin tidak berdaya melangkah kemasa depan. Politik pula mengila me...